YURT İÇİ SEYAHAT

İKİ GÜNDE ADANA’YA DOYAMADIK!

Adana, Ocak 2018

Merhabalar… Yine bir gurme seyahatle karşınızdayım. Bilirsiniz ki ailecek yemeye biraz düşkünüzdür. 😅 Adana’ya gitmeye nasıl karar verdik? Rotamızı nasıl çizdik? Çok fazla soru soran olmuştu. Hemen anlatmaya başlıyorum. 🙂

Instagram çok ayrı bir dünya. Hiç tanımadığınız insanların tavsiyelerine uyup bir anda kendinizi yollarda bulabiliyorsunuz. 🙂   Her şey Ender Mutfakta sayfasını takibe almamla başlamıştı 😁 (Diyete girdiğim zamanlarda kendisini takipten çıkıp sonra yine dayanamayarak geri takibe alıyorum 😇 ) Her paylaşımında takipçilerini Adana’ya davet ediyordu. Biz de daha fazla dayanamayarak  4 günlük bir tatilimizin 2 gününü Adana’ya ayırmaya karar verdik.

Son dakikaya kadar planımız Kayseri’ye gitmekti. Ama ben yatak döşek yatıp kafamı kaldıramayacak kadar hastalanınca Kayseri iptal oldu. Hafif toparlanmıştım ki aklımıza bir anda Adana fikri düştü. Yine bir son dakika planıyla tuttuk Adana’nın yollarını.

Hemen takip ettiğim blogları açtım. Adana’da nereler gezilmeli araştırmaya başladım. Maalesef herkes aynı şeyi söylüyordu. “Adana’ya bir gün yeter.” “Adana mı? Yapacak pek bir şey yok bir tek Seyhan var.” Hatta orada bulunmuş arkadaşlarım bile “Ya pek bir şey yok bir tek Seyhan var işte bir de yemekler.” diyordu. Bir tek arkadaşımdan güzel bir kaç tüyo aldım o kadar. Ben de kabullenip gurme bir liste hazırladım. En kötü yemek seyahati yapıp dönecektik.

Gurme listem için açtım Ender Mutfakta hesabını. O kadar çok seçenek vardı ki karar vermek çok zordu. En sonunda Ender Bey’in yazıları arasında Adana’ya Gelmek İçin 14 Sebep yazısına denk geldim. İşim daha da kolaylaştığına göre hepsini Trip Advisor’da oluşturduğum Adana Seyahati listeme ekledim. Sonra hemen düştük yollara.

Adana, Ocak 2018

1.GÜN:

Sabah 07.35 uçağıyla çıktık yola. Yolculuğumuz yaklaşık 1 buçuk saat sürdü. Sabah 09.00 gibi Adana’daydık. Yeme potansiyelimiz o kadar yüksekti ki uçaktaki ikramları kabul etmesek mi acaba diye düşündük. 🙂

Otelimiz Adana’nın merkezindeki Seyhan Oteldi. Konumu da hizmet de çok çok güzeldi. Biz her yere yürüyerek ulaşabildik. Manzaralı alternatif isterseniz eğer Sheraton Otel Seyhan nehrinin kıyısında. Fiyatları biraz daha pahalı. Hilton Oteli de diğer bir seçenek olabilir. Bunun dışında çok daha uygun fiyatlara konaklayabileceğiniz oteller de mevcut. Seçim sizin. 🙂

Adana’da bizi yağmurlu bir hava karşıladı. Ben de süslü küçük şemsiyemin bizi yağmurdan koruyacağına inanarak yanıma alıp gitmiştim. 😂 Tabii ki olmadı.

Eşyalarımızı otele emanet ettik ve hemen ilk durak için yola çıktık. Topu topu 2 günümüz vardı ve listemiz oldukça kabarıktı. 🙂

Levent Börekçilik, Adana, Ocak 2018

Bir çok gurme blogta karşımıza çıkan Levent Börekçilik listemizin en başındaydı. Gideceğimiz yerler otele hemen hemen 1-2 km yakınlıktaydı. Biz de gidebildiğimiz her yere yürüyerek gitmeye karar verdik.

Levent Börekçilik, çıtır börekleriyle ün salmış bir yer. Sanayinin içinde yer aldığını baştan söyleyeyim. Sanayide yürürken uzakta bir kalabalık gördük ki insanlar sırada bekliyordu. Ufak bir dükkan ve önünde muşambaların altına kurulmuş bir tezgah dikkat çekiyordu. Bir de önünde duran arabadan habire tepsiler indiriliyordu. Tezgahın önünde bekleyen en az 20 kişi, taburelerde oturup yiyen de en az 30-40 kişi vardı. Sıra gitgide uzuyor, insanlar akın akın geliyordu.

Koşar adım gidip kendimize 2 tabure bulduk. Peynirli böreklerinin çok meşhur olduğunu bilsek de, denemek için bir porsiyon da kıymalı söyledik.

Levent Börekçilik, Adana, Ocak 2018

Şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, yediğim en iyi börekti. Çıtır çıtır bir hamur, sıcacık börek, uzayan peynirler… İnsan daha ne ister ki… Anlatılmaz yaşanır bir lezzet.

Levent Börekçilik resmen fabrika kıvamında çalışıyordu. Bir tepsinin boşalması bir kaç dakika sürüyordu çünkü hiç ama hiç bitmeyen bir kuyruk vardı. Kıymalı da peynirli de muhteşemdi ama biz peynirliye resmen BA-YIL-DIK! Yemek listemiz kabarık olmasaydı mutlaka bir kaç porsiyon yerdik. Genelde dışarıda börek yediğimde yağı midemi yakar ama hiç bir rahatsızlık yaşamadım. Tek kelimeyle muhteşemdi! 4 çay, 1 ayran, 1 porsiyon kıymalı, 1 porsiyon peynirli börek toplam 20 TL tuttu.

İkinci adresimiz Levent Börekçilik yakınlarındaki Tarihi Ağaç Altı Tatlıcısıydı.

Tarihi Ağaç Altı Tatlıcısı, Adana, Ocak 2018

Tarihi Ağaç Altı Tatlıcısı’nda yediğimiz tatlının dışı çıtır çıtırken içi limon kadar suluydu. Şerbetin aroması o kadar hafif ve güzeldi ki… Gerçi biz börek yedikten hemen sonra yediğimiz için ben tatlımı bitiremedim. Bir de saat biraz erken olduğundan sanırım sıcak tatlı yakalayamadık. Ama yine de lezzetliydi.

Tatlıyı kızgın bir yağa bu şekilde spiral olarak döküp kızartıyorlar. Daha sonra dev bir süzgüyle yağdan alıp şerbete atıyorlar. Sonuç mu? Çıtır çıtır bol şerbetli bir tatlı. Hem de tanesi 1,5 TL.

Tatlımızı yedikten sonra otele geri döndük. Çok uzaklaştığımız için bu sefer dolmuşla döndük. Yolda biraz ıslandığımız için ve ben hala grip olduğum için biraz dinlendik, biraz kuruduk ve öğlen tekrar yollara düştük.

Adana, Ocak 2018

Otelimize yakın olan bu parkın etrafından bir çok yere ulaşım mümkün. Biz öğleden sonra dışarı çıktığımızdan yine bir yemek telaşına girmiştik. Çarşı içindeki İştah Kebap bizi çağırıyordu. 🙂 Biz çok yakın yerlerde 2-3 tane İştah Kebap gördük ama Ender Mutfakta’nın paylaştığını tercih ettik.

İştah Kebap, Adana, Ocak 2018

Adana’daki restoranlara tek kişi de gitseniz, dürüm de söyleseniz ortayı mezelerle dolduruyorlar. Bir sürü yeşillik, salata, ezmelerle sofra donatılıyor. Hepsi ikram.

Biz tercihimizi Adana kebaptan yana kullandık. Yanında da tabii ki acılı şalgam söyledik. Adana’nın en popüler şalgamı mı? Tabii ki Ali Göde Şalgam! Çok ama çok lezzetliydi.

2 porsiyon kebap, 2 şalgam, su ve ortadaki ikram mezeler itinayla yenip içildi. Üzerine bir güzel çay da içtik ki sormayın. Sıra hesap ödemeye geldi. Toplam hesap 38 TL geldi. Midemiz hiç rahatız olmadı. Aynı şeyi Gaziantep’te ve Erzurum’da da yaşamıştık. Sanıyorum etlerin kalitesinden. Midenize hiç dokunmuyor. Hem de İstanbul’un çoğu yerinden daha uygun fiyata doyabiliyorsunuz.

Bu kadar güzel doyduktan sonra sıra geldi eritmeye. Tarihi camileri, büyük saati, kazancılar çarşısını görmek için başladık yürümeye. Yağmur şiddetini arttırıp benim ufak şemsiye yetmemeye başladığında yol üstündeki bir amca imdadımıza yetişti ve bildiğiniz aile boyu şemsiyelerden edindik. Plaj şemsiyesi boyutlarındaki şemsiyemizle havalı havalı yürümemiz yaklaşık 20 dk sürdü çünkü bir anda güneş açtı. 😬 Üzülelim mi sevinelim mi bilemedik.

Yağ Cami, Adana, Ocak 2018

Eski zamanlarda Haçlı Kilisesi olarak hizmet veren yapı, 14. yüzyılın başlarında Ramazanoğlu Halil Bey tarafından camiye çevrilmiş. Sade bir mimariye sahip olan cami, adını önünde kurulan yağ pazarından almış.

Yürümeye devam ettikçe karşımıza farklı farklı tarihi güzellikler çıktı.

Adana, Ocak 2018

Yürüdüğümüz yol bizi Büyük Saat Kulesi’ne çıkardı. Bu saat kulesi 1800 lü yılların sonuna doğru inşa edilmiş. Küçük dikdörtgen tuğlalardan inşa edilmiş ve saat makinesi Almanya’dan getirilmiş. Dönemindeki saat kuleleri arasında en uzunuymuş. Ayrıca 1998’deki Adana depreminde de ayakta kalmayı başarmış.

Büyük Saat, Adana, Ocak 2018

Büyük Saat’i gördükten sonra rotamızı Yeni Uğur Cezerye’ye çevirdik. Belki duymuşsunuzdur, Adana’nın cezeryesi de kebapları kadar meşhur. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle Yeni Uğur Helvacısı’na gittik. İçeriye girer girmez tahin kokusu burnunuzun derinliklerine kadar işliyor. İçerisi aynı zamanda imalathane.

Yeni Uğur Cezerye, Adana, Ocak 2018

İçeride envaiçeşit lokum, cezerye, helva ve daha başka ürünler görmeniz mümkün. Fiyatları da kalitesine göre uygun. Her çeşitten tadımlık da konmuş. İstediğinizden tadıp seçim yapmanız mümkün. Madonna isminde bir lokum çeşidi var. Cezerye gibi ince dikdörtgen kesilmiş. Tavsiye eden arkadaşımızın favorisiydi. Antep fıstıklı cezeryeden tadınca hepsini bir kenara bıraktık. Bütün tatlılar gözünüzün önünde üretiliyor. Seyretmesiyse adeta bir şölen.

Fiyatlar mı? Biz 3 tane yarım kilo cezerye 1 tane de yarım kilo madonna lokumu aldık. 70 TL ödedik. Tabii ki aldığınız ürünlerin iç malzemesi ve çeşidine göre fiyatlar değişebilir.

Yolumuzun üstünde kazancılara da rastladık. Renk renk, çeşit çeşit bakır ve alüminyum kazanlar vitrinleri süslüyordu.

Kazancılar Çarşısı, Adana, Ocak 2018

Ulu Cami,Adana,Ocak 2018

Dönüş yolumuzda Tarihi Ulu Cami’ye rastladık. İç kısmını gezemesek de, Külliye bölümüne ait yapıları ve etrafındaki bahçelik alanın bazı kısımlarını fotoğraflama fırsatını yakaladık.

Ulu Cami Külliyesi, Adana,Ocak 2018

Ziya Paşa Kabristanı,Adana, Ocak 2018

Ulu Cami Külliyesi,Adana, Ocak 2018

Genel itibariyle siyah ve beyaz mermerlerle bezenmiş Ulu Cami ve Külliyesi, Ramazanoğulları Beyliği’ne ait en önemli eserlerdenmiş. Bu arada külliye kısmının orada keyifli bir çay bahçesi vardı. Orada sıcak bir mola verebilirsiniz.

Ulu Cami’nin az ilerisindeki parkta kuş yemi satan bir beyefendi görüyoruz ve tabii ki etrafında da minik bekleyenleri. 🙂

Minik dostlarımızın karnını doyurduktan sonra sıra bize geliyordu. (Bir türlü doyamıyorlardı. )

Adana’ya gitmeden önce orayı deneyimlemiş arkadaşlarımın hepsinden tavsiyeler aldım ama en ilgincime giden neydi diye sorarsanız tatlıcı kültürüydü. Arkadaşımın dilinden anlatacak olursam; “Pelin, tatlıcılara gidiyorsun. Tezgahlarda tepsi tepsi tatlılar açık şekilde duruyor. Sen tezgahın önünden bir tane kağıt alıp istediğin tatlılardan yemeye başlıyorsun. Bu sırada kimse seninle ilgilenmiyor. En son kasaya gidip ben 1 tane şundan 2 tane bundan yedim diyorsun ve hesabı ona gör ödüyorsun.” dedi. Ben tabii ki inanmadım. Ama olay tam da dediği gibiymiş. Tatlıcıların hemen hemen hepsinde aynı sistemin geçerli olduğunu söylemiş olayım. Biz tercihimizi Tatlıcı Gönül Kardeşler’den yana kullandık.

Tatlıcı Gönül Kardeşler, Adana, Ocak 2018

Merkezi bir yerde olan tatlıcıya gittiğimizde bizi sıra sıra dizili enfes şerbetli tatlılar karşıladı. Bir de tezgah önünde duran kağıtlar. O anda cennete düşmüş hissiyatı yaşayıp önünüze gelene yumulasınız geliyor. Düşünsenize sanki açık büfe tatlı çeşitleri ve siz istediğini elinize alıp yiyebiliyorsunuz. Bence sistem çok iyi düşünülmüş. 😁

Tatlı konusunda kendimi frenleyemez bir hal almıştım. Çünkü şerbetli olmasına rağmen çok hafifti ve üstüne üstlük bir çoğu da sıcacıktı.

Denediklerimiz arasında benim favorim Adana’nın meşhuru taş kadayıftı. Gürhan’ın favorisi ise kabak tatlısı oldu. Taş kadayıfın kaymaklısına da cevizlisine de bayıldım.

Tatlılara doyduktan sonraysa Adana Kurukörü Anıt Müzesi ve Geleneksel Adana Evleri’ni gezdik. Merkezde yer alan bu güzel müze ücretsiz. Adana’nın geleneksel yaşamına ait gayet detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Eskiden kilise olarak hizmet vermiş bu güzel yapının holünde harika fotoğraflar çekebilirsiniz.

Kuruköprü Anıt Müzesi, Adana, Ocak 2018

Geleneksel Adana Evleri’nde misafirlerin ağırlandığı bir baş oda, kadınların el işlerini de yaptığı günlük bir oda, yatak odası olarak düşünebileceğimiz gelin odası, ve bir de mutfak varmış.

Bu güzel müzeyi de gezdikten sonra otele dönüp  aldıklarımızı odamıza bırakıp üzerimizi değiştirdikten sonra akşam tekrardan dışarıya çıktık. Adana’nın en meşhurlarından biri olan Kaburgacı Yaşar Usta’yı denemek için tekrar yürümeye başladık. Tenha sokak aralarından hafif korkuyla geçtikten sonra geniş bir arazinin ortasında büyük bir restoran bizi karşıladı ve içerisi deli gibi kalabalıktı.

Meşhur Kaburgacı Yaşar Usta, Adana, Ocak 2018

Kendimize bir yer bulduktan sonra hemen kaburgalarımızı söyledik. Tabii ki yine bol salata ve mezeyle birlikte servis edildi. Etler nasıl mıydı? Yediğim en iyi etlerden diyebilirim. Gece şırdan da deneyecek olmasaydık mutlaka bir kaç şiş fazladan yiyebilirdik. Masaların yan taraflarında şemsiyelik gibi alanlar vardı. Yedikten sonra boş şişleri oraya bırakıyorsunuz.

Giriş kapısında yazan “King Of The Meat” yazısının kesinlikle hakkını verdiğini söyleyebilirim. 🙂 Hesap mı?  4 şiş kaburga, 1 şalgam, 1 ayran, mezeler, litrelik su ve çay için 42 TL hesap ödedik. Etin lezzeti ise tartışmasız enfesti. Adana’ya yolunuz düşerse mutlaka programınıza dahil edilmesi gereken bir yer.

Sonrasında ise Adana’nın gece manzarasının tadını çıkararak Seyhan nehrinin kıyısında yürüdük. Zaten yürüyerek gezmeseydik mümkün değil bu kadar yiyemezdik. 🙂 E bilirsiniz ki yemek en önemli seyahat nedenlerimizden 🙈 O yüzden her yere yürüyerek ulaştık.

Sabancı Camii, Adana, Ocak 2018

Seyhan nehrinin kıyısında Adana Merkez Parkı’nın içerisinde yer alan Sabancı Merkez Camii, Orta Doğu’nun en büyük camisiymiş. Bu görkemli yapı gece bir ayrı güzel gözüküyordu.

Epeyce yürüdükten sonra gece yarısına doğru şırdancılar açılmaya başladı. Biz de meşhur şırdancılardan Şırdancı Kemal’e gittik.

Şırdancı Kemal, Adana, Ocak 2018

Adana gurmelerinin her zaman paylaştığı şırdanın görüntüsü hiç hoş gözükmese de, sokak lezzetlerine bayıldığımız için denemek istedik. İyi ki de denemişiz. O kadar lezzetli ki, tarif edilemez.

Şırdan
Mumbar

Biz şırdan ve mumbarı denemek istedik. İkisini de ilk defa denedik. İkisinin içinde de kıymalı dolma içi var. Şırdana bayıldık. Mumbar biraz gerisinde kaldı. Şırdanın tadı kokoreçe sarılmış dolma gibiydi. Çok ama çok güzeldi. Sakatat sevenlerin mutlaka denemesi gereken bir lezzet. Bir şırdan ve bir mumbara 25 TL ödedik. Bol baharatla tüketilmesi tavsiye edilir. 🙂 Şırdancıların çarşı içerisinde yer aldığını ve gece yarısında dükkanların kapalı olduğundan sokakların tenha ve karanlık olduğunu da söylemiş olayım. 🙂

Şırdan maceramızdan sonra yine başladık yürüyerek turlamaya. Karnımız o kadar çok şişmişti ki uzun uzun yürümek istedik.  Hava şansımıza çok güzeldi. Adana’nın sokakları daha da güzeldi. Yürüyüşümüze turunç ağaçları eşlik etti.

Adana, Ocak 2018

Şimdi tahminleri alayım. 🙂 Gece saat 1 civarı burada ne satabilirler de bu kadar kalabalık olur? Eminim hiç aklınıza gelmeyecek bir şey. “Muzlu süt!” Evet burası meşhur Kazım Büfe. Gecenin bir yarısında herkes muzlu süt ve tost için sıra bekliyordu. Neden mi? Çünkü soğuk muzlu süt tam bir efsaneydi!

Biz ballı muzlu sütü denedik. Bayıldık! Bütün gün yediklerimizden sonra hafif ve iç ferahlatıcı bir tat çok iyi geldi.

2 tane ballı muzlu süt istedik ve bizden 1 tanesinin fiyatını istediler. Meğer yazdıkları fiyat tam porsiyon fiyatıymış ve 2 yarım olarak bölüyorlarmış. Tam porsiyon neredeyse 1 litre kadardı ve biz toplamda 10 TL ödedik.

Sütümüzü de içtiğimize göre artık Adana’nın yarısını da yediğimizden rahat bir uyku uyuyabilirdik. 😀 Otele geçip hemen uyuduk. Ne de olsa bir sonraki gün farklı şeyler yemeye, şey pardon farklı yerler gezmeye (!) gidecektik. 😂

2.GÜN:

Instagram çok ayrı bir dünya demiştim. 2. günümüzün planını hiç tanımadığımız Adanalı bir kullanıcı şekillendirdi. İlk gün paylaştığım fotoğrafın altına “Tavsiyelerinizi bekliyorum.” yazmıştım.  Sağolsun bir kullanıcı bize resmen liste yolladı. Meğer biz Adana’yı hiç gezmemişiz. Tabii ki yazdıklarının çok azını yapabildik. Çünkü akşamüstü uçağıyla geri dönecektik. Ama seçtiklerimiz çok iyiydi.

Sabah erken kalkıp otelde kahvaltı yaptıktan sonra tuttuk Merkez Parkın yolunu. Hava günlük güneşlikti. Sabancı Camii’ni bir de gündüz gözüyle gördük.

Sabancı Merkez Camii, Adana, Ocak 2018

Önce merkez parkı güzelce gezecektik. Sonrasında gondolla Seyhan Nehri’nde gezintiye çıkıp daha sonra da Adana’nın en güzel manzaralarını görebileceğimiz Çukurova Üniversitesi’ne gidecektik. Bu arada da sevgili öğrencim Kaan’ın önerisi olan Birbiçer Kebap’ta yemek yiyecektik. Sabah saatlerinde gittiğimiz Seyhan kıyısında yer alan merkez park, peyzaj düzenlemesinin mükemmelliğiyle bizi büyüledi. Adana’nın en öne çıkan özelliği ne diye sorarsanız, kebaplarla peyzaj düzenlemeleri yarışır derim. Caddelerin orta kısımlarındaki hayvan şeklindeki çiçek düzenlemeleri, turunç ağaçları, yemyeşil parkları benim aklıma kazınanlar.

Merkez Park, Adana, Ocak 2018

Park o kadar büyüktü ki gez dolaş bitmiyor. Gondolculara doğru yürürken zaten parkı da gezmiş oluyorsunuz. Yürüyüş rotanızın bir kısmına da nehir kenarını eklemenizi öneririm.

Seyhan Nehri, Adana, Ocak 2018

Fotoğraflardan da görebileceğiniz üzere manzaralar resmen kartpostallıktı. Adana’da hiç bir şey yok diyen bloglar okumuştum. Bence sadece Seyhan kıyısında gezmek bile ömre bedeldi.

Adana Merkez Park, Ocak 2018

Gondolculara yaklaştığımızı bu manzarayla anladık. Gondollar o kadar güzel ve profosyonel duruyordu ki acaba bize ne kadara patlayacak diye düşünmeye başladık. Gondolcuların olduğu yerde bir belediyenin kısmı vardı bir de yan tarafta özel bir işletme vardı. Biz belediyenin gondollarını tercih ettik.

Gondol deneyimi size harika manzaralar vadediyor. Gondolların elektrikli motorları olduğundan sessiz sakin bir yolculuk sizi bekliyor.

Bu güzel gezi için ne kadar mı ödedik? İnanamayacaksınız belki ama kişi başı 5 TL. Adana’da yapılacaklar listesinin en başına eklemelisiniz. Tek kelimeyle harikaydı.

Gondol keyfimiz bittikten sonra karşımıza gezi bisikletleri çıktı. İki kişinin yan yana oturup pedal çevirdiği sevimli bisikletleri yarım saatlik kiralayabiliyorsunuz. Merkez Parkı baştan başa bir de bu bisikletle gezdik. Sevimli kornası bile kiralamaya yeter. 🙂

Merkez Park, Adana, Ocak 2018

Yol üstü manzaramız 🙂 Seyhan, Adana, Ocak 2018

Merkez Parkla vedalaştıktan sonra öğle yemeği için bir değişiklik yapıp kebap yemeye karar verdik. Ne de olsa bayadır kebap yememiştik. 😜

Öğrencimin tavsiye ettiği Birbiçer Kebap’a önden yer açmak için yürüyerek gittik. E ne de olsa bisikleti kullanırken bol bol pedal da çevirmiştik. Kebap için hazırdık.

Gürhan menüde ciğer şişi gördüğünde gözleri parladı. Kendisine ciğer dediğinizde akan sular durur da. 😅 Biz de gelsin ciğerler gitsin kuşbaşılar diyerek kendimizi şişlere verdik.

Adana’da kebap söylediğinizde bir çok salata ve meze geliyor derken çok ciddiydim. ,Birbiçer Kebap, Adana, Ocak 2018

Biz üçer şiş ciğer, birer şiş kuşbaşı söyledik. Ben ki pek ciğer sevmem, (Şu an herkes sevmediğim bir yemek olduğuna şaşmıştı.) şişlerin tamamını hüplettim.

Bir de limon sıkarken çek 🙂 ,Birbiçer, Adana,Ocak 2018

Birbiçer Kebap’ta 6 şiş ciğer, 2 şiş kuşbaşı, 2 şalgam ve çiğ köfte için toplam 54 TL hesap ödedik.

Kebap maceramız sonlandığında şans eseri (navigasyonla koşarak gitmişlerdi.) karşımıza çıkan Gönül Kardeşler’den birer veda tatlısı yiyerek güzel manzarayı izleyebilmek için Çukurova Üniversitesi’nin yolunu tuttuk.

Çarşının tam merkezi kısmında İnönü Parkı var. Buradan özel halk otobüsleri geçiyor. Biz üniversiteye gitmek için Balcalı yönüne giden turuncu renkli otobüse bindik. Son durakta indiğinizde bir kaç adım atarsanız sizi bu manzara karşılayacak.

Çukurova Üniversitesi, Adana,Ocak 2018

Oraya vardığımızda Instagram’dan bize bu tavsiyeyi veren kullanıcıya resmen tüm iyi dileklerimizi gönderdik. O kadar huzurlu, sessiz, sakin ve güzeldi ki… Listenize mutlaka ekleyin.

Bu güzel manzaranın tadını çıkardıktan sonra tekrar aynı yerden çarşıya giden otobüse bindik. Otobüs ücreti 5 TL. Çarşıyla Çukurova Üniversitesi’nin arası yaklaşık 45 dk sürüyor. Bu arada Çukurova Üniversitesi beklediğimden çok daha büyük bir kampüstü. İnsanlar güzel havanın tadını çıkarmak için kampüse gelip manzaranın tadını çıkarıyordu.

Otelden bavullarımızı alıp havaalanına koşup uçağımıza yetiştik. Bir gurme seyahati daha ardımızda bırakmanın üzüntüsüyle İstanbul’un yolunu tuttuk. Instagram üzerinden bazı takipçilerim Adana mı yoksa Antep mi diye sormuştu. Antep yazımı buradan okuyup kararı siz verebilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle… Hoşça kalın…

Şehir değiştirmesiyle birlikte mesleğine ara verip, farklı yerleri keşfetmeye daha fazla vakit ayıran, İstanbul'da bir İzmirli. :)