• HAFTANIN MEKANI

MAHARET DÖNER&MANTI

Herkese merhabalar… Bu haftanın mekanı, lezzetiyle İzmir’e adını hızlı bir şekilde duyurmuş olan Maharet Döner. İstanbul’a taşındıktan sonra, İzmir’e açılan lezzet köşelerini tek tek gözüme kestirmiştim. (Obursam suçum ne? :P) Maharet Döner’de bunlardan biriydi ki, Mavişehir’e de şube açtıklarını duydum. Sağ olsunlar, ablamlar beni nasıl ağırlayacaklarını çok iyi bilirler. 🙂 Bir mayıs akşamında gelen yemek teklifini tabii ki de geri çevirmedim. 🙂 Maharet Döner’i, epeydir merak ettiğimi biliyorlardı ve en sonunda dayanamayıp oraya gittik. Akşam saat 9 gibi gittiğimiz restoranda, iftar telaşı bitmiş, herkes toparlanırken biz yeni bir başlangıç yaptık. Eniştem bamya çorbasıyla başlangıç yaparken, ben yoğurtlu-soslu döner söyledim. Ortaya meşhur tepsi mantısından söyledik. Yeğenim, sarma beyti kıvamında olan, ama…

• ETKİNLİKLER

AYHAN SİCİMOĞLU:Latin Esintileri

Herkese merhabalar… Beylikdüzü tarafına epey hareket katan West İstanbul Marina, ağustos ayı itibariyle neredeyse tamamen açıldı. Bir ay öncesinde gittiğimizde bir kaç mekanın açık olduğu marina bölgesi, bu sefer gittiğimizdeyse, sanki Ege sahil kasabalarının küçük bir haliydi . Alkollü veya alkolsüz mekanların yer aldığı bölgede, denize sıfır mekanlar arasında, Big Chefs, The North Shield gibi isimli mekanlarla birlikte, pek çok sokak arası meyhane de mevcut. Ayrıca gece pazarlarının da kurulduğu yerde, tam bir tatil yöresi atmosferi oluşturulmuş. Çarşı gibi olan bu kısmın en sonunda, Mask Beach var. Yaz boyunca açıkhava konserlerine ev sahipliği yapan mekanın önünde, bir de kumsal var. Biz ağustos ayının başında, programlarını çok sevdiğim Ayhan Sicimoğlu’nun, Latin…

• HAFTANIN MEKANI

KÜNEFECİ SERGEN USTA

Herkese merhabalar… Bu haftanın mekanı, İzmir Bostanlı’da her akşam sıra beklenen, Künefeci Sergen Usta. Daha önce size, haftanın mekanı köşesinde daha fazla İzmir lezzeti yazacağımı söylemiştim. Şimdi 2 ay kadar İzmir’de olacağıma göre, daha fazla gezip deneme şansım olduğundan, daha fazla İzmir yazısı gelebilir. 🙂 İstanbul’a taşındığımdan beri, İzmir’de epey lezzetli mekanlar açıldı diye duymuştum. Künefeci Sergen Usta’da, en merak ettiklerimdendi. Ocaklara sıra sıra dizilmiş çeşit çeşit künefeler oldukça iştah açıcı gözükürken, biz de 16 çeşit künefeden hangisini seçeceğimize karar vermeye çalıştık. Sonuç olarak fıstıklı ve kaymaklı künefede karar kıldık. Künefeleri, tek, 2, 3, 4 veya 6 kişilik olarak hazırlatabiliyorsunuz. Ayrıca yarı yarıya, ya da 6’sı 1 arada gibi, farklı…

ROOF MEZZE 360

Herkese merhabalar… Bu haftanın mekanı, manzarasıyla öne çıkan, Roof Mezze 360. İstanbul’da, çatı katı, teraslı restoran kültürü diye bir şey var. Maalesef İzmir’de pek yaygın olmayan bu özellik, İstanbul’un eşsiz manzarasını tepelerden güzelce izlemeniz için bir fırsat. Biz de doğum günüm için Sultanahmet bölgesindeki manzaralı çatı katı restoranlarından biri olan Roof Meze 360 ‘a gittik. Nisan ortası gibi olmasına rağmen hava o kadar güzeldi ki, ayırttığımız yer içeride olmasına rağmen terastaki masalardan birine geçtik. Başlangıç olarak karışık meze tabağı söyledik. Menüde bu tabağın 2 çeşidi var. Birisi balık ağırlıklı, diğeri ise geleneksel Türk mezeleri. Biz ana yemek olarak testi kebabını seçtiğimizden, geleneksel mezelerde karar kıldık. Meze tabağı bu şekildeydi. Şakşuka,…