• HAFTANIN MEKANI

GÜLBEYAZ-I ZİYAFET RESTORAN

Yolu Akhisar’ a düşenler “Türkiye’nin en iyi kuzu çevirmesi!” sloganını çok iyi bilir. Biz de İzmir-İstanbul arasında gidip gelirken hep aklımıza düşen kuzu çevirmeyi aklımızda duracağına midemizde dursun diyerek dönüş yolunda yemeye karar verdik. Slogan çok iddialı olduğundan beklentiyi yükselterek yollara düştük. Restorana vardığımızda çok güzel bir bahçe bizi karşıladı.  Ege’ye yaz geldiği için bahçenin keyfini çıkarabildik.   Gülbeyaz- Ziyafet Restoran, kuzu çevirmesiyle iddialı olduğu kadar şarküteri ürünleri ile de öne çıkıyor. Önümüze açılan serviste özellikle sucuk ve peynirler gözümüze çarptı. Ama biz İzmir’den yaklaşık 10 yıllık erzağımızı yüklendiğimiz için (aileler işte) hiç bir şey alamadık. İkimiz de birer porsiyon kuzu çevirme söyledik. Ortaya ikram olarak keşkek, köz patlıcan salata,…

MEŞHUR KÖFTECİ MUSTAFA USTA

Üçpınar köyünün meşhur köftecisi Köfteci Mustafa’dan herkese merhabalar… Üniversiteyi Manisa’da okuyanların ya da Manisa’da çalışanların çok iyi bildiği lezzeti 10 sene sonra tekrar tadabildiğim için çok şanslıyım. İzmir’de oturup Celal Bayar Üniversitesi’nde okuyanlar çok iyi bilir ki, dersleriniz arasında boşluklar olsa da gidecek yeriniz pek yoktur. (Özellikle benim gibi Muradiye Kampüsü’nde okuduysanız.) Boş dersleri olanların servis şoförleriyle iş birliği yaparak gitmek için can attığı Meşhur Köfteci Mustafa’ya mezun olduktan sonra hiç yolum düşmedi. Hatta Gürhan’ı da götürüp tattırmayı çok istemiştim ama İzmir’de otururken hiç fırsatımız olmadı. 8 Nisan için İzmir planı yaptık. Her şey hazır her zamanki gibi uçaklar doluydu. Neyse pazartesi gideriz dedik. Pazartesi olup çattığındaysa, birbirimize arabayla gitsek…

BİR HAFTA SONU KAÇAMAĞI:ERZURUM

Kasım 2017, Erzurum         Tekrar merhabalar… Sizlere bir hafta sonu kaçıp gittiğimiz Erzurum’da bir günde neler yaptığımızdan bahsetmek istiyorum. Erzurum hep gitmek istediğimiz bir yerdi. Birinci sebebi yeğenimizi görmek. (Atatürk Üniversitesinde okuyor.) İkinci sebebi ise tabii ki cağ kebabı 😂         Kasımın ilk hafta sonunda bavulumuzu kapıp düştük yollara. Daha önce 2 kez daha gitmeye çalışıp gidememiştik. Bir tanesinde bavullarımız hazır ertesi gün gidiyoruz, hop üniversite 2. yerleştirme döneminin başladığını açıkladılar. Uçaklar tabii bir anda %105 doluluk oranına sahip oldu. Biz de bavulumuzu aynen boşaltıp hayallerimizi rafa kaldırdık.          Böyle olması sanırım bize yaradı çünkü kasımın başı olmasına rağmen bir bahar…

İLK KAYAK MACERAMIZ: ULUDAĞ

Uludağ, Ocak 2017   Yazmaya yeni yeni alıştığım için geçmiş tatillerimi de anca yazıyorum. Geçen sene ocak ayının başında Mauritius’a gitmeden 1 hafta kadar önce, (Mauritius yazımı okudunuz mu?)  Uludağ’a kayak yapmayı denemek için gittik.         O sıralar İstanbul’da çok az kar vardı ama ben bir İzmirli olarak sevincimi çok abartılı yaşıyordum. 🙂 (Instagrama hikayeler, fotoğraflar falan filan) Mauritius’a gitmek için otel araştırırken, daha öncesindeki boşluğumuzu da değerlendirmeye karar verdim. Booking o zaman Türkiyeyi de kapsadığından karşıma Ağaoğlu My Mountain Uludağ’a ait bir fırsat çıktı. Tabii ki fırsat yakalamak benim işim 🙂  3 gecelik bir tatil planı yaptık.         Beni asıl endişelendiren şeylerin başında…

2 GECELİK KAÇAMAK:BOZCAADA!

Aspava Otel, Bozcaada, 6-8 Temmuz 2017          Herkesin yerleşmek için hayaller kurduğu, fotoğraflarını paylaşmaya doyamadığı güzeller güzeli Bozcaada…  Bir perşembe günü, İzmir’e gitmek için bavullarımızı hazırlayıp hava alanına doğru yola çıktık ki uçakların çok dolu olduğunu öğrendik. Elimizde bavulumuzla kalakaldık. Ne yapsak diye düşünüp dururken ne zamandır gitmek istediğimiz Bozcaada’ya gitmeye karar verdik.        1.GÜN:        Yolda giderken kalacak yer araştırmaya başladık. Neredeyse 10 yıldır her yazının bir kısmını Bozcaada’ya ayırmış arkadaşımı arayıp tavsiyeler aldım hemen. Perşembe gidip cumartesi dönecek şekilde bir program yaptık. Bulduğumuz pansiyonları aradım bir hevesle. Hepsi de perşembe akşamı müsait olmasına rağmen cuma gecesi dolu olduğunu söylemez mi! Hemen kuzenimi aradım. (Bir…

GÜNÜBİRLİK ALANYA!

Kızıl Kule- Tersane, Alanya, Temmuz 2017 Temmuz ayının sonuna doğru, dinlenebileceğimiz klasik bir otel tatili için yolumuz Antalya’nın Kızılağaç bölgesine düştü. Anlatacağım kısım otel tatilimiz değil ancak kısaca çok memnun kaldığımızı söylemeliyim. Temizliğiyle, yemekleriyle, güler yüzlü ve deneyimli personeliyle beklentimizi oldukça karşıladı. Otelle ilgili daha detaylı bilgiye Buradan ulaşabilirsiniz. Tatilimizi ayarladığımız tur firmasının günübirlik Alanya turu düzenlediğini öğrendik ve hemen kaydımızı yaptırıp bu fırsattan yararlanmaya karar verdik. Alanya’yı keşfetme, mağaraları ve meşhur Kleopatra Plajı’nı görme fikri bizi çok heyecanlandırdı. Ertesi gün saat 9.30 civarında tur otobüsümüzle yola çıktık. Kızılağaç’la Alanya arası yolculuğumuz yaklaşık 1 saat sürdü. Günlük listemiz biraz kabarıktı. Damlataş Mağarası Kleopatra Plajı Kızıl Kule ve Tersane Dim Çayı (öğle yemeği çayın…

• YURT İÇİ SEYAHAT

İKİ GÜNDE ADANA’YA DOYAMADIK!

Adana, Ocak 2018   Merhabalar… Yine bir gurme seyahatle karşınızdayım. Bilirsiniz ki ailecek yemeye biraz düşkünüzdür. 😅 Adana’ya gitmeye nasıl karar verdik? Rotamızı nasıl çizdik? Çok fazla soru soran olmuştu. Hemen anlatmaya başlıyorum. 🙂 Instagram çok ayrı bir dünya. Hiç tanımadığınız insanların tavsiyelerine uyup bir anda kendinizi yollarda bulabiliyorsunuz. 🙂   Her şey Ender Mutfakta sayfasını takibe almamla başlamıştı 😁 (Diyete girdiğim zamanlarda kendisini takipten çıkıp sonra yine dayanamayarak geri takibe alıyorum 😇 ) Her paylaşımında takipçilerini Adana’ya davet ediyordu. Biz de daha fazla dayanamayarak  4 günlük bir tatilimizin 2 gününü Adana’ya ayırmaya karar verdik. Son dakikaya kadar planımız Kayseri’ye gitmekti. Ama ben yatak döşek yatıp kafamı kaldıramayacak kadar hastalanınca Kayseri iptal oldu.…

TANIŞALIM

Merhabalar… İsmimi tahmin etmeniz çok zor olmasa gerek. 🙂 Ben Pelin.  İzmirliyim ve yaklaşık 2 senedir İstanbul’da yaşıyorum. Hayalim olan mesleği yapıyordum. Matematik öğretmeniydim. Daha üniversitedeyken hayalim özel okulda öğretmen olmaktı. En son Türkiye’nin en önde gelen kurumlarından birinde yöneticiydim. Aldığım eğitimlerin birinde 10 yıl sonra nerede olmak istediğimizi hayal etmemizi istemişlerdi. Bense her zaman olmak istediğim yerdeydim ama 10 yıl boyunca aynı işi yapmak istemediğimi farkettim. Bu süreçte eşim hayalindeki mesleğe kavuşmak için işini bırakıp eğitim almaya başlamıştı ve eğitim bittiğinde İstanbul’a taşındık. Taşınınca ben de öğretmenliğe kendi isteğimle veda ettim. Hemen kendime yeni bir alan aradım ve sadekarlık eğitimine başladım ve şu an mağazalardan aldığım takıları kendi ellerimle…

• YURT İÇİ SEYAHAT

ANTEP’İ BİR GÜNDE GEZDİK GÖRDÜK, YEDİK YUTTUK =)

24 Şubat 2017, Gaziantep   Neredeyse 1 sene olmuş Gaziantep’i gezip göreli. İnsanlarının sıcaklığı, muhteşem yemekleri ve harika müzeleri ile eşsiz bir deneyim yaşamıştık. Bir günde neler mi yaptık? İtinayla 2-3 kilo aldık 🙂 Mozaik eserlerin en güzel örneklerini gördük. Bakırcılar Çarşısı ve bedestenlerden bol bol alışveriş yaptık. Esnafın elinden zahter çayı içip sohbet ettik. Almacı Pazarı’nın altını üstüne getirdik. Antep, her zaman gezilip görülecekler listemizin başlarında geliyordu. Üniversitede sıra arkadaşım Antepliydi. Tatillerde her gidip geldiğinde oraları anlatırdı ve beni de heveslendirirdi. 2017’nin Şubat ayında fırsatını bulunca hemen aldık biletleri düştük yollara. Tatil için çok uzun zamanımız olmadığından günübirlik bir plan yaptık. Her zaman yaptığım gibi öncesinde Trip Advisor’da nereleri…

• VİZESİZ SEYAHAT

BİR MAURITIUS RÜYASI

Aylar geçmesine rağmen etkisinden çıkamadığım güzeller güzeli Mauritius… Nasıl anlatsam nereden başlasam gerçekten bilemiyorum. Kaç kez yazdım kaç kez sildim. Hiç bir kelime orada yaşadığım anları tarif edemiyor. Fotoğraflar yetersiz kalıyor o güzellikleri anlatmaya. Şimdi gelelim benim tatil deneyimime.            Tatile gitmeden önce araştırmak için çok zamanım oldu. Size buradan adaya dair edindiğim ansiklopedik bilgilerden bahsetmeyeceğim ancak kendi deneyimlerimden işinize yarayacağını düşündüğüm bilgileri paylaşacağım.  Öncelikle gideceğimiz adada Türk vatandaşları 90 güne kadar vizesiz kalabiliyor. Dikkat etmeniz gereken kısımsa pasaportunuzun en az 6 ay geçerlilik süresinin bulunması gerekiyor.         Adamız bir tropikal ada. Yılın hangi mevsimi gidersek gidelim hava sıcaklıkları genellikle 25 derecenin üstünde ancak yağış sezonuna…